Sunday, November 30, 2008

Erti PERSABATAN.....?

Sememang nyer Erti Persahabatan cukup sinonim dalam kehidupan..tanpa kawan..life is not complete..right..?tapi pada aku kawan tu byk erti..kawan baek or kawan xbaek.hehhe..maksudnyer sama kan..Kamus Dewan menyebut sahabat bermaksud kawan, teman dan taulan..

persahabatan = kepercayaan+ kesetiaan

Kali ini aku nak berbica erti dan juga nilai persahabatan. Setiap orang ada maksud tersendiri dan semuanya adalah betol dan boleh diterima pakai sebagai erti persahabatan. Aku selalu juga mengalami banyak peristiwa dimana sahabat adalah tempat aku mengadu dan juga meminta tolong. memang bagus kan kalo sahabat kita mcm tuh.

Namun dalam kita meneruskan kehidupan ini, tidak mustahil kita susah nak cari sahbat yang benar-benar sahabat. Kalo ada pun mungkin hanya menumpang kesenangan dan juga keseronokan. Namun untuk kesusahan dan kesidihan memang susah nak jumpa. Senang kata kalo ada sikit je..hhuhuhu...Itu belum lagi aku huraikan jenis-jenis kawan..antaranya...kawan makan kawan,kawan telan kawan..hehhe...kira tikam belkng aku lew...tu belum yg kaki pengipas sate..hohoh...pening aku..buat kawan yang berjaya menyakiti hati ini moga2 dia bahagian dgn pilihan hidup dia...apa pun idup nie sementra..buat baek dibalas baek..buah jahat..fham2 jelah...maka, secara peribadi aku melihat tanpa kepercayaan nilai persahabatan tak kan dirasai dan juga aku yakin banyak masalah yang akan berlaku tanpa kita sedari atau kita sendiri yg lalui..semua tu mengajar kita Erti Persahabatan......renungkan...


2 comments:

Anonymous said...

hello everybody

I just wanted to introduce myself to everyone!

Can't wait to get to know you all better!

-Marshall

Thanks again!

Anonymous said...

hello


Just saying hello while I read through the posts


hopefully this is just what im looking for looks like i have a lot to read.